reklama

Bez občana by to nedokázali.

Nie je to tak dávno čo v komunálnych voľbách zvíťazil Marián Kotleba. Novinári, politickí analytici, blogeri analyzovali tento fakt a mnohí za vinníkov, teda okrem „hlúpych“ voličov, označili nevoličov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Aj ja som nevolič, no napriek tomu necítim žiadnu vinu a ešte mám tú drzosť čo to k stavu našej spoločnosti napísať. Budú tomu už štyri roky, kedy som osobne oslovil prakticky každú bývalú opozičnú stranu v parlamente, väčšinou aj ich lídrov. Moje rozhodnutie nevoliť bolo len výsledkom reakcií a samozrejme i pozorovania ich činnosti. Aj preto som pár dní pred voľbami povedal: „Tí ktorí by voliť nemali ísť tí voliť pôjdu a tí ktorí by mali sa ich nezúčastnia.“

Nedávno, výnimočne, pár dní pred voľbami som odhováral kamaráta od účasti na voľbách. Pri pive, na mieste, kde sa dajú tým najzodpovednejším spôsobom riešiť aj tie najzávažnejšie problémy človeka, spoločnosti. Na mieste plnom skvelých futbalových trénerov, politických analytikov alebo ekonomických či rodinných poradcov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vraj bude voliť Kotlebu, vraj by si u niekoho šplhol. Priznám sa nevydržal som.„O čo Ti ide?“ spýtal som sa. „Ideš si splniť svoju občiansku povinnosť a je Ti úplne jedno čo môžeš spôsobiť?“ pokračoval som. „Tak to k tým urnám radšej nechoď!“

Víťazstvo Mariána Kotlebu v komunálnych voľbách v roku 2013 nebolo dostatočným varovaním a neustále atakovanie jeho osoby médiami alebo stranou Smer, mu iba ak tak zvyšovalo popularitu. Tak ako kedysi iní svojimi neustálymi útokmi, či už satirickými alebo inými, zvyšovali popularitu Mečiarovi.

Štrnásť kresiel ĽS Naše Slovensko ukázalo, že násilné riešenie dôsledku, bez dôkladnej analýzy príčiny a snahy tú príčinu riešiť je neúčinné. Média bažiace po senzáciách okamžite po voľbách kombinujú, spoločne s analytikmi vytvárajú možné aj nemožné koalície, prinášajú nové a nové kompromitujúce materiály, riešia čo s Kotlebom. Len príčine je venovaná minimálna pozornosť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kým nevolič si spokojne sedí doma alebo v krčme a pochvaľuje si ako dobre urobil, že sa neunúval dostaviť do volebnej miestnosti, tak nejeden jeho náprotivok si možno nie po prvý krát vyčíta čo to urobil. Musím sa priznať, napriek tomu že som nevolič, že ten druhý mi je sympatickejší a z jeho konania aspoň cítiť akú takú zodpovednosť, ak ho teda k volebným urnám nevedú iné dôvody.

Dobrý šachista, aby bol úspešný, musí myslieť niekoľko ťahov dopredu. Musí mať naštudovaných množstvo variant riešení. Občan nemusí naštudovať nič. O dianie v spoločnosti sa zaujíma minimálne a potom hrdo vyhlási, že ide voliť. Niektorí idú preto aby im štát menej vyprázdnil peňaženky, iní preto aby im ich naplnil. Či už formou cestovania zadarmo alebo priamo v hotovosti, napríklad vo forme vratky za plyn. Nejeden len tak zo vzdoru, revolučne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Z mnohých článkov, z mnohých diskusných príspevkov sa dozvedám kto je za súčasný stav našej spoločnosti zodpovedný. Najčastejšie je to Fico, nasledovaný Mečiarom, nevoličmi, „ovcami.“ Len občan sa tam akosi nenachádza.

Ten občan o ktorom spieval Karel Kryl. Ten občan, ktorý nevidí alebo nechce vidieť ako na výchovu detí a mládeže vplýva stav našej spoločnosti. Korupcia, kvalita a úroveň vzdelávania, programová ponuka médií, rozvodovosť, ulica. Ten občan, ktorý si myslí že je normálne intrigovať, podrážať a potom sa hrať na kamaráta. Ten občan, ktorý je za peniaze ochotný podvádzať, pripravovať netransparentné tendre alebo moderovať na politických kortešačkách.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ten občan, bez pomoci ktorého by to nedokázali.

Miloslav Polák

Miloslav Polák

Bloger 
  • Počet článkov:  99
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Mal som tu napísané, že o sebe nebudem písať nič, ale už som to mnohým, čo som zverejnil vo svojich článkoch, porušil. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu