Áno, bol som poradcom generálneho riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti.

Autor: Miloslav Polák | 29.11.2015 o 18:35 | Karma článku: 11,62 | Prečítané:  8338x

Bol som aj poradcom prevádzkového riaditeľa, tri mesiace som zastupoval vedúceho odboru verejného obstarávania a na pokyn generálneho riaditeľa založil odbor správy stavebných dozorov, ktorému som sa stal šéfom.

Tieto riadky píšem preto, lebo cítim že som to sám sebe dlžný a tiež preto, aby sa to opäť, keď sa čo i len okrajovo chcem vyjadriť k diaľniciam, nedozvedal čitateľ až v diskusii.

Spoločnosť som opustil niekoľko mesiacov po ostatných voľbách. Jedna z posledných viet v liste, ktorý som adresoval súčasnému predsedovi vlády, znela: „Tak ja už za svoj odbor niesť zodpovednosť nemôžem a dal som výpoveď. Mimochodom dodnes som na svoj list, podaný priamo v podateľni úradu vlády, odpoveď nedostal.

Spoznal som spoločnosť ako málokto a chcel som sa o svoje poznanie a návrhy riešení podeliť. Napísal som poslancom, priznávam expresívne a opäť osobne, podľa rozdeľovníka, podal, v stopäťdesiatich vyhotoveniach, v podateľni parlamentu. Oslovil som televízie, rozhlas, tlač a dopadol so svojou nestrannosťou horšie ako Jakeš pri plote. Mnohí pri pohľade do očí sklopili zrak, iní presviedčali, že i tak sa nič nezmení a ďalej spokojne veslovali s prúdom.

Vysvetľoval som, napísal som, že jediná rozumná cesta budovania cestnej infraštruktúry, teda nie len diaľnic, je vypracovanie plánu rozvoja a údržby  diaľničnej siete (vrátane odpočívadiel, stredísk údržby) a jeho schválenie ústavnou väčšinou v parlamente.

Prišla  aspoň jedna politická strana, alebo poslanec s takýmto návrhom? Nie, aspoň o tom neviem. Dá sa však niečo iné očakávať ak poslanec odo dňa začiatku výkonu svojho mandátu pravdepodobne myslí už na výsledky nadchádzajúcich volieb?

Roky jazdíme z Bratislavy do Trnavy po stavenisku, po neskolaudovanej stavbe. Riskujeme životy ľudí a ideme vynaložiť nehorázne peniaze za obchvat Bratislavy.

Som si vedomý toho, že obchvat je potrebný a ak sa svet bude uberať tým správnym smerom, budúce generácie by ho ocenili. Zároveň si však myslím, že človek a nielen on, by mal vyskakovať tak vysoko, na čo mu stačia peniaze. Nieto ich ešte vynakladať na to najmenej ekonomicky výhodné a netransparentné  riešenie, ktorým PPP projekty nepochybne sú.

Vieme, písali to aj iní, obchvat stavebne rozdeliť na dva samostatné, základné úseky. Úsek s mostom cez Dunaj a úsek s tunelom popod Karpaty. Ja osobne by som sa severnou vetvou v súčasnosti zaoberal len v prípravnej fáze tak, aby bola zastabilizovaná trasa a vydané na ňu územné rozhodnutie.

Južná trasa je podstatne dôležitejšia a bolo by zlé, aby sa kvôli netransparentnému konaniu odložila na neurčito, podobne ako parkovanie v Petržalke.

 „Nechcete moje riešenie, nebudete mať žiadne,“ aspoň tak nejako som ja pochopil slová pána starostu. Obyvatelia sú spokojní. Odvrátili jeden atak, naďalej s úsmevom na tvári tlačia svoje autá a čakajú na ďalší.

A prečo je tá južná trasa taká dôležitá?

Tak to mnohí pochopia až vtedy, keď bude potrebné na Prístavnom moste urobiť generálnu opravu.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Nové pravidlá zásadne ovplyvnia ľudí. Dlžníkov aj exekútorov

Sociálna poisťovňa môže siahnuť na účet dlžníka aj bez exekútora, bezvýsledne exekúcie sa musia zastaviť.

KOMENTÁRE

Fico radí socialistom ako byť populárnejší

Toto má byť lekcia z postkomunistickej Európy?

TECH

Nemecký fúzny reaktor je o krok bližšie k spusteniu

Do troch rokov chcú udržať skutočnú fúznu reakciu.


Už ste čítali?