reklama

O detskej izbe.

„Samko, koľkokrát Ti mám ešte povedať, aby si si upratal ten neporiadok,“ povedala mama, keď vkročila do detskej izby. „Ak si to do hodiny neupraceš, vyhodím Ti tie hračky do smetí!“ vyhrážala sa a odišla do kuchyne.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

„Stále len upratovať, stále len upratovať,“ hundral si popod nos Samko a sadol si uprostred izby na koberec. Nechýbalo veľa a pridlávil by Vedka.

Janko mal v izbe strašný neporiadok. Na koberci sa povaľovali asi všetky autíčka ktoré mal. V jednom kúte bolo rozložené lego, v druhom sa povaľovali postavičky z Kinder vajíčok. Za posteľou boli pohodené ponožky. Vedľa nich ležali dvaja trpaslíci, Spachtoš a Plaško. Pod radiátorom ležal Hapčí a na polici dolu hlavou Kýblik. Na koberci zasypaný legom Dudroš a na korbe vyklápačky sedel Šťastko. Hrozné.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Samko vydržal vzdorovito sedieť asi desať minút, potom vstal, vytiahol zo skrine stavebnicu a uprostred izby začal stavať žeriav. Staval tak pol hodinu a išiel pozerať večerníček. Keď sa vrátil, žeriav nechal žeriavom a spod postele vytiahol Transformera.

Keď ho mama prišla skontrolovať nechcela veriť vlastným očiam. Ešte väčší neporiadok ako pred hodinou.

 „Na stole máš večeru.“ „Choď sa nejesť a ja Ti to tu zatiaľ poupratujem!“

„Nie!“ „Nie!“ „Ty to nevieš!“

„Mám si ísť do kuchyne po vedro na smeti?“ výhražne sa pozrela mama.

Samko vyšiel z izby, ale do kuchyne neprišiel. Zvrtol sa v pol ceste a cez privreté dvere pozeral na mamu ako mu zbiera lego.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Mami!“ „Mami!“ „To tam nepatrí!“

„A kam to patrí milostivý pán?“ opýtala sa mama.

„Do takej modrej krabice.“ „Počkaj, ja Ti ju hneď podám,“ povedal Samko a vliezol pod posteľ. „Vidíš, to je ona,“ povedal víťazoslávne a položil ju vedľa lega. „Pozri na túto stranu dáme tie väčšie kocky a na druhú tie menšie.“ „Vidíš takto.“ „Podaj mi prosím ešte tie dve modré kocky!“ 

„Kam mám dať túto vyklápačku?“ opýtala sa mama. „Nikde tu na ňu nie je miesto.“

„Počkaj.“ „Počkaj.“ „Hneď jej ho urobíme.“ „Len ju nezdvíhaj, lebo vyklopíš Šťastka.“

„Koho?“ opýtala sa mama.

„No Šťastka.“ „Nevidíš?“ „Sedí na korbe,“ povedal Samko, zdvihol z koberca Dudroša a položil ho na poličku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Mami, podaj mi prosím Šťastka, posadíme ho vedľa Dudroša. „Nevieš kde mám Vedka?“

„No jedného máš pri nohe a chystáš sa mu šliapnuť na hlavu.“

„Joj, to by som nechcel!“ skríkol Samko. „Mami veď to je on!“ „Polož ho prosím vedľa Dudroša!“

„A to je ktorý?“ opýtala sa mama.

„No ten ofučaný na poličke, čo sa tvári ako ocino, keď sa hádate.“ „Počkaj podám ti ešte ostatných,“ povedal Samko a spoza postele vytiahol ponožky a dvoch trpaslíkov. „Vidíš tento s tými sklopenými viečkami je Spachtoš a ten vyplašený Plaško.“ „Ešte Ti podám Hapčiho a na polici je Kýblik.“ „A máme ich všetkých pokope.“

„A čo s tou vyklápačkou?“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Hneď.“ „Hneď.“ „Najskôr upraceme tie postavičky z kinderiek.“ „Podáš mi tú červenú škatuľku?“ „Uložíme do nej všetky figúrky.“

„Ták a teraz odlož tú krabicu dole do skrine a ja sem zatiaľ zaparkujem vyklápačku.“ „Ešte si vyložím na policu žeriav a máme to,“ povzdychol si Samko a sadol si na posteľ.

„Mami, že sme to pekne poupratovali?“

Miloslav Polák

Miloslav Polák

Bloger 
  • Počet článkov:  99
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Mal som tu napísané, že o sebe nebudem písať nič, ale už som to mnohým, čo som zverejnil vo svojich článkoch, porušil. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu